onsdag 10 juni 2015

Pop up kort

Min pappa & hans fru skulle fira hennes bror som fyllde 65.
Pappa sa i all hast :
"I morrn ska vi fira Sven som fyller 65, så nu ska jag iväg på Coop å köpa ett kort till honom, hade jag tänkt på det hade du ju kunnat göra det, men nu är det ju nästan sent."
Jag svarade att Nejdå, kom hit i morrn innan ni åker så har jag fixat ett kort,
Dom hade bara ett Önskemål & det var att det bara skulle vara en blomma på framsidan, ett enkelt kort.
Så det blev ett pop upp kort. i form av en verkstads bänk.
Jag gjorde verktygen i 2 färger & satte fast dom med brads för att dom skulle hänga löst, det blev roligare så.
Förutom skiftnyckeln på bänken som jag limmade fast.
Ett väldigt enkelt & snabbt kort att göra var det.
På framsidan blev det bara en blomma & det mest för att jag höll på med det då dom kom för att hämta kortet, men även för att dom ville ha ett enkelt kort.
Satte även ditt ett "pärlband" med blommor & ett hörn.
Jag drog även ut Grattis från en dies jag har.
Både födelsedags "farbrorn" & gästerna hade vänt & vridit på kortet & sa att ett så häftigt & annorlunda kort hade de aldrig sett, så de har nog inte sett så mycket  =)
uppställt
Man ser hur verktygen sitt löst.& fritt
Framsidan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please - Give me feedback =)