Visar inlägg med etikett Grattiskort. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Grattiskort. Visa alla inlägg

tisdag 29 september 2015

50 års kalas

Min ena bror fyllde 50 i går den 28:e ,så det blev ett Grattis kort i samma stil som det 70 års kortet jag gjorde fast med andra färger.

Klick klick

Min ena bror fyllde 50 år i går & den andre fyller 46 i oktober.
Då vi i går skulle på kalas hos 50 års jubilaren så kände jag att vi skulle ta med ett Grattis kort till han som fyller i oktober.
Då jag sitter i rullstol å inte kan komma hem till honom, eftersom han bor på 2:a våningen.
Hans stora intresse är bla.att foto så tja...klick klick,en kamera fick det bli.
Tyvärr ser man inte att det VITA är av glansigt papper & även det svarta runt objektivet.
Mycket fint glansigt papper dessutom som är köpt på Ica maxi.
Som blixt använde jag mej av aluminium tejp






70 års dax

Min pappa & hans fru frågade mej om jag kunde göra ett 70 års kort till pappas frus svägerska.
Hennes brors fru fyllde 70 år här i september.
Och då jag inte vart så pysslig på ett tag här efter sommaren, på grund flera anledningar så tänkte jag att : 
-"tja ,men varför inte ?"
Så jag slängde ihop ett kort som de kunde få ge bort.
Och tjaaa... här är resultatet & *poff*,skaparglädjen börjar sakta återvända här hemma.

onsdag 10 juni 2015

Bara för att kort blev Grattis kort

Hade lite att göra & satte mej & pysslade , det blev 2 kort , gjorda efter varandra.
De gula papprena på översta kortet är glittrigt =)

Grattis kort till Angelika
Kuvertet , det svarta ned till är en kabel som råkade va me

Här ser man mer de rätta färgerna
på de översta kortet, tyvärr blev de
blekt på fotona, får nog börja
använda vanliga kameran,
istället för mobilen =)








Pop up kort

Min pappa & hans fru skulle fira hennes bror som fyllde 65.
Pappa sa i all hast :
"I morrn ska vi fira Sven som fyller 65, så nu ska jag iväg på Coop å köpa ett kort till honom, hade jag tänkt på det hade du ju kunnat göra det, men nu är det ju nästan sent."
Jag svarade att Nejdå, kom hit i morrn innan ni åker så har jag fixat ett kort,
Dom hade bara ett Önskemål & det var att det bara skulle vara en blomma på framsidan, ett enkelt kort.
Så det blev ett pop upp kort. i form av en verkstads bänk.
Jag gjorde verktygen i 2 färger & satte fast dom med brads för att dom skulle hänga löst, det blev roligare så.
Förutom skiftnyckeln på bänken som jag limmade fast.
Ett väldigt enkelt & snabbt kort att göra var det.
På framsidan blev det bara en blomma & det mest för att jag höll på med det då dom kom för att hämta kortet, men även för att dom ville ha ett enkelt kort.
Satte även ditt ett "pärlband" med blommor & ett hörn.
Jag drog även ut Grattis från en dies jag har.
Både födelsedags "farbrorn" & gästerna hade vänt & vridit på kortet & sa att ett så häftigt & annorlunda kort hade de aldrig sett, så de har nog inte sett så mycket  =)
uppställt
Man ser hur verktygen sitt löst.& fritt
Framsidan



Ännu ett väsk kort

Efter att jag hade gjort första "väsk kortet", så var det en karl som såg den & sa :
-"Jag vill ocksååå ha en väska då jag fyller 40 i februari."
Ahhh ... tänkte jag & maken & då han farit så sa vi bägge :
- "Ohhh...det här måste vi spinna vidare på,klart Martin ska få sej en väska i papper"
Vi diskuterade med d som känner honom bättre än vi , som berättade om hans favorit färger, japp även en karl har sådant.
MEN vi bestämde oss för att får en riktigt feminin väska när han fyller 40 & så fick det bli.
Jag satte pärlor fram & bak men drog bara snörning på framsidan för att man skulle se skillnad.
Under väskan skrev vi Grattis hälsningen från oss för att inte förstöra det fina på väskan.
Martin fick sin väska då han fyllde 40 & idag har hans lilla dotter en väska att "handla" med då hon leker med dockorna, de blev ju perfekt =)
Framifrån

Bakifrån
Från sidan







Grattis kort feb.2015

Ett grattis kort med en tårta på, tårtfatet är ut skuret i foam & ett grattis kort för present kort, gjort som en platt väska.







Fler Grattiskort 2014

Hasse fyllde också 40 förra året. Gjorde en påse till honom med en tag i där vi skrev Grattis hälsningen till honom.

Efter ett "material byte" så blev det också ett grattis kort





Några av Grattis korten 2014

Min assisten beställde ett Grattis kort till hennes dotter, det skulle kunna gå att få dit ett present kort, men hon ville inte att det bara skulle vara "ett present kort hållare".
Då hennes dotter tränade cheerleading , så tänkte jag att jag smäller dit en stämpel också.
Sagt och gjort, det blev ett Grattis kort i slutändan och på insidan i fickan rymdes så alltså present kortet.
Innan all dekoration var klar
Present kort hållaren


Pappa fyllde 70 år & jag hade glömt göra ett Grattis kort, tänkte för en sekund köpa ett , men slängde snabbt ihop ett innan vi åkte dit, det gick bra det med =)

Kenneth fyllde 50 & än en gång så "slängde" jag ihop ett kort "lite snabbt" & lite "för sent", men hyfsat manligt blev det ialla fall =)

Sen gjordes några kort med aluminium tjep. Tyvärr inte helt färdiga på bilderna, men håll till godo & de ser inte så repiga ut i verkligheten som på fotona =)













Beställnings kort & bok 2013

2 vänner frågade mej om jag kunde göra kort till dom,bröllops kort,dopkort & grattiskort & tja , nog kunde jag ställa upp på det.
Dom fick berätta hur dom ville att dom skulle se ut, för det ska ju vara "Dom som valt" så att säga.
Sagt & gjort ,så blev det, dom valde papper med mera & jag började byggandet.
Grattiskort
Dop kort till Makayla
Enklare bröllops kort


Äldsta dotterns kompis "Pudding" fyllde 20 & skulle ha fest, hon tänkte då göra en "typ av gäst bok" att ha framme på festen som folk fick skriva hälsningar i.
Dotra sa då att hon kunde fråga "mamma om hon kunde "Pimpa" en bok " & det var självklart att jag kunde ställa upp.
Frågade "Pudding" hur hon ville ha sin bok & hon ville gärna ha en "typ nyckel" hängande & nyckelhål,med mera...tja... resultatet blev det här :










Grattis kort 2013


En vän fyllde år i december 2013 & vi var ditbjudna på fika & presenten var klar, men inte kortet, så kvällen innan gjorde jag ett i all hast i all enkelhet.
På den blå pappers biten under skrev vi hans namn.
Charmsen var av modell större & stoppades ner i fickan.