onsdag 10 juni 2015

Bok till "Nytta"

Maken efterfrågade något som han & de andra anställda kunde ha "bla.Harry Boy sedeln i"  som de spelar varje lördag.
Jag började klura på det OCH det blev en Bok.
Boken blev ca.15 x 12 cm.
Med andra ord, en perfekt storlek för ändamålet.
Jag valde att göra stommen i ett ljusare CS papper för att klä i ett lite "stadigare papper"  med mönster på utsidan & såg till att det skulle bli mönstrat bak så slapp jag dekorera där då boken skulle stå i hyllan med framsidan synlig.
Band ihop lite större pappers rosor på som jag hade kladdat glitter på "lite här & där".
Glittret syns om man förstorar bilderna.
Tog två blad & satte å vardera håll, använde mej även av små pistiller & de vita "spiralerna" jag aldrig minns namnet på.
Limmade fast allt med limpistol eftersom den skulle åter användas gång på gång, annars hade jag nog limmat enklare & tryckt hårdare bara.
Satte pärlor i ena hörnet & på bok ryggen hade jag dragit ut bokstäver med dies & bigshot, skrev "Resor" som juh är trevligare än "Spel lott" utifall att man nu skulle råka vinna =)
Boken går att öppna helt & funkade perfekt till Lördags spelet.
Framifrån
Ställd snett 
Öppnad



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please - Give me feedback =)