tisdag 9 juni 2015

Väska på 40 års kalas , Okt 2014

Vi var bjudna på en god väns 40 års kalas.
Eftersom hon är sjuksköterska ( numera även barnmorska) så gjorde jag ett fint kort med en stäpel på kortet föreställande en sjuksköterska.
Men i sista sekunden så satt jag & fundilerade ...
Hon skulle få ett fint halsband av oss i glas som present, för hon önskade inget då hon hellre ville ha en fest med så många bjudna som möjligt & istället få ha knyt kalas, så avsa hon sej presenterna.
MEN jag kan bara INTE gå på kalas, bröllop osv utan present.
Nåväl, satt där & grunnade lite & kom samma dag som kalaset var på att jag ville ge henne en väska som Grattis kort & däri kunna stoppa halsbandet.
Sagt & gjort, en väska blev det, skar ut alla delarna & började limma.
Satte fast banden till väskan med brads på bägge sidor så att bandet kunde röras.
Drog ut siffrorna 4 & 0 på bigshoten & limmade på framsidan.
I blommorna satte jag 5 mm halv pärlor, både fram & bak.
På flärpen som stänger väskan satte jag stadigare dubbel häftande kuddar, så den gick att öppna & stänga, i vart fall några gånger =)
Väskan blev ca 15 cm lång & ca 10-12 cm hög utan remmarna.
Födelsebarnet & gäster gillade väskan skarpt.
Vill ni se bilderna större så klicka på dom =)
Väskan färdig 
Under konstruktion
Under konstruktion, här bak skrev vi även att det var från oss
Suddig bild, men man ser hur bradsen sitter





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please - Give me feedback =)