Visar inlägg med etikett bröllopskort. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bröllopskort. Visa alla inlägg

onsdag 10 juni 2015

Bröllopskort till vänner

Vi fick veta att goda vänner gått & smyg "giftat" sej, på kommun huset & ingen var med dom även om barn & föräldrar visste om det hela.
Vi andra läste det på FB.
Jag & en annan vän tyckte att vi gör ett Grattis kort, slänger ihop en tårta å bjussar dom på lite fika & köper en lämpad present ,så får även vi vara med å fira dom bägge. En Överraskning åt dom, för att dom inte ville ha något stort firande.
Så bägge kom hit på fika, vi hade köpt ett underbart vinställ & en flaska vin till dom, stället passade in bra till en bröllops present, jag menar , man kan ju inte ge bort ett tomt vinställ. =)
Dom blev super glada för överraskningen vi fixat ihop bara någon dag efter bröllopet.
Tyvärr så ser man inte att det vita pappret, i klänningen är ett glansigt papper.
Skjortan är "bara vanligt vit"
På insidan använde jag mej av lite dies ,som jag drog ut. I ringarna satte jag tre små halv pärlor.
Bröllopskortet
Insidan av kortet
Kuvertet 
Här har Bruden & brudgummen lagt upp en bild på då de provsmakade vinet & för att visa vinstället =)
Bröllops gåva, vinställ föreställande kärleks fullt
par & vinet med ett stort rött hjärta på.

Det kom en bättre bild på vinstället
i ett sms, så man skulle se de mer =)










Några av Grattis korten 2014

Min assisten beställde ett Grattis kort till hennes dotter, det skulle kunna gå att få dit ett present kort, men hon ville inte att det bara skulle vara "ett present kort hållare".
Då hennes dotter tränade cheerleading , så tänkte jag att jag smäller dit en stämpel också.
Sagt och gjort, det blev ett Grattis kort i slutändan och på insidan i fickan rymdes så alltså present kortet.
Innan all dekoration var klar
Present kort hållaren


Pappa fyllde 70 år & jag hade glömt göra ett Grattis kort, tänkte för en sekund köpa ett , men slängde snabbt ihop ett innan vi åkte dit, det gick bra det med =)

Kenneth fyllde 50 & än en gång så "slängde" jag ihop ett kort "lite snabbt" & lite "för sent", men hyfsat manligt blev det ialla fall =)

Sen gjordes några kort med aluminium tjep. Tyvärr inte helt färdiga på bilderna, men håll till godo & de ser inte så repiga ut i verkligheten som på fotona =)













Beställnings kort & bok 2013

2 vänner frågade mej om jag kunde göra kort till dom,bröllops kort,dopkort & grattiskort & tja , nog kunde jag ställa upp på det.
Dom fick berätta hur dom ville att dom skulle se ut, för det ska ju vara "Dom som valt" så att säga.
Sagt & gjort ,så blev det, dom valde papper med mera & jag började byggandet.
Grattiskort
Dop kort till Makayla
Enklare bröllops kort


Äldsta dotterns kompis "Pudding" fyllde 20 & skulle ha fest, hon tänkte då göra en "typ av gäst bok" att ha framme på festen som folk fick skriva hälsningar i.
Dotra sa då att hon kunde fråga "mamma om hon kunde "Pimpa" en bok " & det var självklart att jag kunde ställa upp.
Frågade "Pudding" hur hon ville ha sin bok & hon ville gärna ha en "typ nyckel" hängande & nyckelhål,med mera...tja... resultatet blev det här :