onsdag 10 juni 2015

Bok till "Nytta"

Maken efterfrågade något som han & de andra anställda kunde ha "bla.Harry Boy sedeln i"  som de spelar varje lördag.
Jag började klura på det OCH det blev en Bok.
Boken blev ca.15 x 12 cm.
Med andra ord, en perfekt storlek för ändamålet.
Jag valde att göra stommen i ett ljusare CS papper för att klä i ett lite "stadigare papper"  med mönster på utsidan & såg till att det skulle bli mönstrat bak så slapp jag dekorera där då boken skulle stå i hyllan med framsidan synlig.
Band ihop lite större pappers rosor på som jag hade kladdat glitter på "lite här & där".
Glittret syns om man förstorar bilderna.
Tog två blad & satte å vardera håll, använde mej även av små pistiller & de vita "spiralerna" jag aldrig minns namnet på.
Limmade fast allt med limpistol eftersom den skulle åter användas gång på gång, annars hade jag nog limmat enklare & tryckt hårdare bara.
Satte pärlor i ena hörnet & på bok ryggen hade jag dragit ut bokstäver med dies & bigshot, skrev "Resor" som juh är trevligare än "Spel lott" utifall att man nu skulle råka vinna =)
Boken går att öppna helt & funkade perfekt till Lördags spelet.
Framifrån
Ställd snett 
Öppnad



Ännu ett väsk kort

Efter att jag hade gjort första "väsk kortet", så var det en karl som såg den & sa :
-"Jag vill ocksååå ha en väska då jag fyller 40 i februari."
Ahhh ... tänkte jag & maken & då han farit så sa vi bägge :
- "Ohhh...det här måste vi spinna vidare på,klart Martin ska få sej en väska i papper"
Vi diskuterade med d som känner honom bättre än vi , som berättade om hans favorit färger, japp även en karl har sådant.
MEN vi bestämde oss för att får en riktigt feminin väska när han fyller 40 & så fick det bli.
Jag satte pärlor fram & bak men drog bara snörning på framsidan för att man skulle se skillnad.
Under väskan skrev vi Grattis hälsningen från oss för att inte förstöra det fina på väskan.
Martin fick sin väska då han fyllde 40 & idag har hans lilla dotter en väska att "handla" med då hon leker med dockorna, de blev ju perfekt =)
Framifrån

Bakifrån
Från sidan







Grattis kort feb.2015

Ett grattis kort med en tårta på, tårtfatet är ut skuret i foam & ett grattis kort för present kort, gjort som en platt väska.







Hållare till glitter lim & band 2015

Så där ja, nu är jag ikapp, på året 2015 , Äntligen, många inlägg blev det innan, men nu fortsätter jag tills jag kommer till det sista färdiga objektet.
Jag gjorde en hållare för Glitterlim, & till band åt Angelika.
Även Monika fick en hållare för glitterlim.
Jag har själv en annan burk till mina , men mina lim fyller nästan 2 burkar.
Den här lösningen är perfekt då du ska ha dom framme tex.
Likaså banden, har jag själv en annan lösning för.



Tavlor till dottern

Dottern ville ha två tavlor som hon hade sett & det fick hon .
Hon bestämde färg kombon själv.


Julkort 2014

Julkorten 2014, blev små böcker & "julpåsar" med en tag i, precis som grattis kortet till Hasse.
De gick ganska snabbt att göra, då alla sidor var ut skurna i skärmaskinen & alla dies var ut vevade, sen var det bara att börja limma ... BARA ... men men, hade lite hjälp med dies ut skärningen så allt skulle gå snabbare.
Lite annorlunda jul kort som julböcker, men bra blev det.
Även ett annat julkort som gjordes med hjälp av en dies.
Dekorerade några fula tändsticksaskar  till folk som ville ha "juligare" askar.
Min assistens syster jobbar inom kyrkan & hade fått hem lite kyrkligare askar, så det var dom som gjordes juligare.
Tyvärr Glömde jag fota alla askarna, men det får jag leva med, en del bilder har ju gått "förlorade" så glömde jag fota får jag väl leva med det.
Julkort
Kuvert till ovan julkort 


















Inbjudnings kort 2014

Jag fyllde 40 år, 2014, & tänkte att hur ska jag göra med fest , kalas osv ... Eftersom jag var väldigt sjuk förra året så körde jag på öppet hus, men ändå så blev de kalas i dagarna 3, men skönt med lite uppdelat.
Jag tänkte att ringa, ja visst, de går ju, meeen ...
Sms ?? Nä för trist , likaså med mail.
Jag hade köpt en fin enkel liten dies, som jag använde mej av.
Först så embossade jag pappret för att sedan limma dit diesen. Enkelt, snabbt, lätt & fint framför allt =) Visar upp fyra olika.