tisdag 27 oktober 2015

Ljus lykta

Jag Älskar ljus lyktor & än mer nu då hösten är här.
Finns det något mer mys än att tända ljus mörka kvällar ?
Men det vi tar som en självklarhet,är inte det för alla.
Har en vän som har syrgas & får därmed inte tända ljus i sitt hem.
Så idag hade vi "pysseldag" här hemma & bla så gjorde jag en ljus lykta som hon ska få, så Även hon kan få tända ljus, om så el värme ljus.

Hon ska även få en modell större,men den visar jag sen =)




fredag 2 oktober 2015

Julkorts dax igen

Så har jag gjort d första tre julkorten idag, ett av dom blev ju bara Bäst.
Maken & jag pratade om att det skulle bli läckert med lyse baki.
Men frågan va ju vad ?
Jag kom på ideén om att ta ett batteridrivet ljus å på ngt vis göra om å sätta in utan att göra skada.
Sakt & gjort.
"Byggare Bengt" fixade det på ett snyggt & smidigt sätt.
Tyvärr ser man ju inte att de utstansade stjärnorna är i glansigt blått papper, bara blått.
Men nöjd med första testen blev vi.
Kortet är i zize : bredd : 15cm, höjd : 12,5cm, djup : 2,5cm



tisdag 29 september 2015

Cykel hjälm

Våran dotter ville stajla sin cykel hjälm med vinyl.
Hon ville ha märket på hennes "favvo lag".
Maken gjorde å drog ut loggan på Skellefteå Aik å satte på hjälmen & Dottern,ja hon blev kanoners nöjd ,tummen upp för glada barn.


50 års kalas

Min ena bror fyllde 50 i går den 28:e ,så det blev ett Grattis kort i samma stil som det 70 års kortet jag gjorde fast med andra färger.

Klick klick

Min ena bror fyllde 50 år i går & den andre fyller 46 i oktober.
Då vi i går skulle på kalas hos 50 års jubilaren så kände jag att vi skulle ta med ett Grattis kort till han som fyller i oktober.
Då jag sitter i rullstol å inte kan komma hem till honom, eftersom han bor på 2:a våningen.
Hans stora intresse är bla.att foto så tja...klick klick,en kamera fick det bli.
Tyvärr ser man inte att det VITA är av glansigt papper & även det svarta runt objektivet.
Mycket fint glansigt papper dessutom som är köpt på Ica maxi.
Som blixt använde jag mej av aluminium tejp






70 års dax

Min pappa & hans fru frågade mej om jag kunde göra ett 70 års kort till pappas frus svägerska.
Hennes brors fru fyllde 70 år här i september.
Och då jag inte vart så pysslig på ett tag här efter sommaren, på grund flera anledningar så tänkte jag att : 
-"tja ,men varför inte ?"
Så jag slängde ihop ett kort som de kunde få ge bort.
Och tjaaa... här är resultatet & *poff*,skaparglädjen börjar sakta återvända här hemma.

onsdag 17 juni 2015

Artikel i http://thepapercrafting.com

Tisdagen den 9 juni, så var vi på yngsta dotterns skolavslutning, sista gången på denna skola.
Medan vi sitter & väntar så "burrar" min mobil till på ljudlöst.
Jag förstod det var ett sms, men ack så fel jag hade.
Det var dock från messenger, en mycket trevlig kvinna som heter Marit Pedersen från http://thepapercrafting.com 
Så här skrev Marit till mej :
"Hei
Jeg så din flotte hatt i gruppen "Scrappare och pysslare" og lurer på om vi kan få vise det fram i webmagasinet The Paper Crafting? Hatten jeg tenker på er denne: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153929822349167&set=gm.908937172504902&type=1 Du finner The Paper Crafting her: http://thepapercrafting.com/ og det er i serien "Nordlyset" jeg gjerne vil ha med din flotte hatt. Håper det er av interesse, ser fram til å høre fra deg.
Med vennlig hilsen Marit Pedersen The Paper Craftin "

Så tja, vad svarar man ?? JA, absolut Sjävlklart, så skoj,vilken härlig förfrågan ,TACK Marit , Jätte kul ,hela familjen & våra vänner tycker det är superskoj =)

Idag kl.12 så publicerades artikeln om "Min studentmössa" till Jouline i webb magasinet, under fliken Nordlyset: http://thepapercrafting.com/carolinas-mossa/ ( klicka bara på länken så är ni där =) )

Jag har haft bloggen här sedan 2007, men Renoverade upp den förra veckan , för att den bara skulle bli en pysselblogg, kände att det var dags nu =)