Visar inlägg med etikett halvpärlor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett halvpärlor. Visa alla inlägg

onsdag 10 juni 2015

Skolbuss till skolavslutning

Våran 12 åriga dotter hade avslutning i 5:an nu för att börja i 6:an på högstadiet till hösten.
Det innebär också att det var sista året som hon hade favorit läraren i skolan.
Vi tänkte att blommor måste han ju få som en "hejdå,tristattmistadejsomlärare" gåva.
Men så tänkte vi än en gång om & tänkte på annat sätt, något roligare, något som man kanske kan behålla lite längre.
Det blev en 3D skolbuss, som man kan lyfta av taket på & inne i den blev det små fack, där man kan stoppa något skoj.
Dottern fick luska i hans favorit godis & det var söt lakrits.
Sagt & gjort, Coop nästa & köpa godis, för att fylla bussen med.
På back speglarna limmade jag aluminium folie, men nästa gång tar jag bara aluminium tejepen, en kompis frågade om det var den jag använt & jag tänkte :
"Hur kunde jag vara så korkad & inte tänka på den, det hade ju blivit enklare & gått snabbare,att bara klippa tejpen"
Och jag som fick en pytte liten rulle med aluminium tejp av Kenneth, den hade jag kunnat använda.
Nåväl, uppe på bussen skrevs det "Trevlig sommar" & baki reg.skylten 2015.
Som lysen satte vi halv pärlor. Genomskinliga fram & röda baki. På hjulen satte vi också halv pärlor.
Inne i buss taket skrev vi att vi "Önskade honom Trevlig sommar 2015, från Jossan.S med familj"
Vi tänkte fixa bilder i buss rutorna, men det skulle se tomt ut med bara någon enstaka bild.
Detta är innan vi satt dit halv pärlorna som lysen & skrivit 
Trevlig Sommar på taket.
Röda Halvpärlor som lysen & 2015 på reg.skylten
På taket satte vi text
Lysena fram fick genomskinliga halvpärlor
Ena sidan med dörr
Andra sidan utan dörr
Fylld med godis som passar läraren
"Klädda" backspeglar med aluminiumfolie














Somrigt diamant kortUppifrån

Fick hem min dies som bigar så man enklare kan göra diamant kort & var själv klart tvungen att testa det omgående bums, det funkade klockrent =)
Det gjordes med Maja design papper, det rutiga pappret var baksidan på ena pappret som det blev över av, så det blev tre olika papper, blev riktigt bra.
Visste inte hur jag skulle dekorera den, mycket eller lite ??
MEN det är inte så stora ytor & jag vill ju att man ska se det som kommer på, så jag valde att börja små skaligt & längre hann jag inte förrän min Assistent utbrister hur fin den var & att DEN skulle hon vilja ha.
Och hon fick den & jag vägrade ta emot pengar för den.
Det blev hennes dotter som fick den då hon fyllde år.
Uppifrån